فروش‌ویژه!

آیس رینک کیش

قیمت اصلی 750,000 تومان بود.قیمت فعلی 690,000 تومان است.

  • تمامی تجهیزات لازم برای استفاده در اختیار شما خواهد بود
  • مدت زمان استفاده 1 ساعت میباشد.
  • بلیط خریداری شده غیر قابل کنسلی میباشد در خرید خود دقت کنید.
  • هر بلیط برای یک نفر میباشد.
روز ماه سال
09 اردیبهشت 1403
«1403» « اردیبهشت »

آیس رینک کیش:

آیس رینک کیش تلفیقی از هنر و ورزش در دنیای مدرن است. این هنر به‌ گونه‌ای است که فرد باید برروی یخ، علاوه‌ بر حفظ تعادل خود  به حرکت اش نیز ادامه دهد. آیس رینک دارای لباس و تجهیزات خاصی است و زمانی که قصد انجام این ورزش را دارید، باید حتما از آن‌ تجهیزات استفاده کنید.  توصیه می‌شود زمانی که در حال تمرین یا مسابقه هستید، خیلی مواظب باشید تا تعادل خود را از دست ندهید؛ چون یخ بسیار لغزنده است. در ادامه این بحث همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد آیس رینک کیش در اختیارتان قرار دهیم.

تاریخچه آیس رینک

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه آیس رینک صحبت کنیم، باید بگوییم این ورزش ابتدا در کشورهای هلند و انگلستان به ‌وجود آمد و سپس به کشورهای دیگر نیز راه‌ یافت. برای اولین بار آیس رینک در سال 1350 شمسی پا به عرصه ورزش ایران گذاشت. در آن زمان، این ورزش در کشور ما رونق چندانی نداشت، ولی پس از گذشت زمان و در دهه 80 مورد استقبال ویژه علاقه مندان قرار گرفت. آیس رینک در چند مورد مختلف از جمله سرعتی، هاکی روی یخ، رینگیت، نمایشی و نوردیک رایج است. آیس رینک یا همان اسکیت روی یخ، یک نوع ورزش هیجانی است که طی دو دهه اخیر وارد کشور ما شده‌ است. هم اکنون این ورزش در کشورمان از استقبال ویژه‌ای برخوردار است.

لازم است بدانید که تعداد پیست آیس رینک در کشور ایران محدود است. یکی از مراکز اصلی که در این زمینه فعالیت دارد مجموعه آیس رینک کیش است. اولین پیست اسکیت روی یخ در کیش، با نام دامون شناخته می شود که در سال 1393 به بهره‌برداری کامل رسید. آیس رینک دامون مجهزترین و زیباترین مرکز اسکی بر روی یخ در ایران محسوب می شود که دارای مساحت 200 مترمربع بوده و در فضایی با وسعت 450 مترمربع جای دارد. در حال حاضر پیست دامون، یکی از بزرگ‌ترین و مناسب‌ترین پیست‌های اسکیت یخی در کشور ایران و خاورمیانه به شمار می رود. وجود امکاناتی مثل کافی‌شاپ، رستوران‌های فرانسوی، فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، فودکورت و شبیه‌ساز پرواز فلای دامون در این مجموعه سبب شده که اسکیت روی یخ کیش در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار بگیرد.

اسکیت روی یخ کیش

 پیست یخ چیست؟

پیست یخ در واقع یک سطح کاملا یخ زده است که فرد قادر است بر روی آن انواع ورزش‌های مختلف از جمله اسکی را انجام دهد. پاتیناژ نام دیگر این ورزش است که در آن فرد باید حرکات نمایشی مختلفی را به نمایش بگذارد. ورزش اسکی بر روی یخ، هم به ‌صورت انفرادی و هم گروهی امکان‌پذیر است. آیس رینک کیش به سه صورت مختلف تأسیس شده که طبق گفته‌ها با استفاده از یخ طبیعی، یخ ساختگی و یخ مصنوعی ساخته‌ شده است. هرکدام از این پیست‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند، پس می‌توان بسته به نوع آن، ورزش‌های مختلف را بر روی آنها انجام داد.

امنیت پیست آیس رینک کیش

مسلماً اکثر رشته‌های ورزشی دارای خطرات احتمالی زیادی هستند به همین خاطر عقل حکم می‌کند که تمامی نکات مربوط به ایمنی ورزش را در مورد آنها رعایت کنید. از آنجا که  آیس رینک نیز یک بازی کاملا هیجانی است، پس نمی‌توان ریسک‌های این ورزش را نادیده گرفت. به احتمال زیاد شما نیز در مورد خطرات احتمالی که ممکن است در این بازی رخ دهد، نگران هستید و این نگرانی کاملا طبیعی‌ است. لازم است بدانید که آیس رینک کیش با توجه به استانداردهای روز دنیا راه‌اندازی شده است به همین خاطر به شما توصیه می‌ کنیم که نگرانی خود را در این مورد کاهش دهید. کلیه استانداردهای بین‌المللی در تمام فعالیت‌های پیست اسکیت روی یخ جزیره کیش قابل اجرا است.

اگر قصد ورود به حرفه اسکیت روی یخ را دارید، ابتدا باید آموزش‌های حرفه‌ای را که توسط مربیان خبره ارائه می‌شود یاد بگیرید. افرادی که در دوره کودکی به این حرفه وارد می‌شوند، علاوه‌ بر خدمات ایمنی اصلی که در اختیار آن‌ها قرار می گیرد، تجهیزاتی مثل کلاه ایمنی و زانوبند را نیز جهت افزایش ایمنی دریافت می‌کنند. به آن دسته از افرادی که تنها به‌ قصد تفریح و هیجان می‌خواهند این ورزش را انجام دهند، پیشنهاد می‌شود که از تمامی امکانات ایمنی استفاده کنند؛ چون ممکن است درصورت رعایت نکردن، به آن‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری وارد شود.

لوازم مورد نیاز در آیس رینک کیش

مطمئناً برای هر ورزشی به یک سری تجهیزات نیاز دارید تا بتوانید از آن حرفه نهایت لذت را ببرید. آیس رینک نیز از این تجهیزات مستثنی نبوده و جهت ورود به این حرفه باید آن‌ها را در دسترس داشته باشید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز برای اسکیت روی یخ، کفش مخصوص این رشته است. به شما توصیه می کنیم که خودسرانه اقدام به خرید این کفش‌ها نکنید؛ چون خود مجموعه آنها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دیگر تجهیزات لازم و ضروری برای حرفه اسکیت روی یخ کلاه ایمنی است که همانند کفش اسکیت می توانید از مجموعه موردنظر دریافت کنید. لباس گرم، گزینه دیگری است که داشتن آن به شما کمک می‌کند تا تمرین‌ها و مسابقه‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. البته تهیه لباس گرم برعهده خود شما است، پس این مورد را فراموش نکنید. معمولاً زمان اسکیت روی یخ کیش چیزی حدود 30 دقیقه است و با در نظر گرفتن این زمان می توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب به تمر‌ین‌های خود بپردازید.

معرفی آیس رینک های جزیره کیش

آیس رینک‌ کیش یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی برای ورزش‌هایی مثل اسکیت روی یخ است. به ‌طور کلی باید بدانید آیس رینک‌های جزیره کیش دو نمونه هستند که شامل موارد زیر می‌باشند.

 آیس رینک دامون؛ زیباترین و اولین پیست اسکیت ایران است که در جزیره زیبای کیش واقع است. این پیست از تفریحات سرگرم کننده مختلفی و متنوعی برخوردار است. وجود این تنوع و امکانات، باعث شده ‌است که توریست‌های مختلفی هرساله از سراسر کشور برای تفریح و گردش به این منطقه سفر کنند. در این پیست، علاوه ‌بر اینکه می‌توانید از تفریحاتی مثل اسکیت روی یخ لذت ببرید بلکه می‌توانید از تفریحات آبی نیز نهایت بهره را ببرید.

آیس رینک‌ میکامال جزیره کیش؛ آیس رینک میکامال نیز جزو پیست های اسکیت‌ جزیره کیش است. این مجموعه دارای یک سالن به مساحت ۴ هزار مترمربع و همچنین یک زمین یخ ۱۸۰۰ متری است. علاوه بر آن، سالن میکامال دارای بخش‌های مخصوص سورتمه و برف نیز می باشد. همچنین در این سالن انواع کنسرت‌های مختلف موسیقی، تئاتر و..  برگزار می گردد. این مجموعه از نظر امکانات مختلف نیز بی‌نظیر بوده و می‌توان اوقات بسیار خوش و به یادماندنی را در آنجا سپری نمود. لازم به ذکر است که در سالن میکامال می‌توان بازی‌های مختلفی مانند کرلینگ، هاکی روی یخ، اسکی روی یخ و بازی‌های سرگرم کننده دیگری همچون تئاتر، مینی کار، بامپرکار و … را به اجرا در آورد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیس رینک کیش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

☆تاریخ  آخرین بروزرسانی 6 اردیبهشت 1403 ☆

پیمایش به بالا